mandag 16. november 2009

Tanzania: Zanzibar

ZanzibarDet går litt tregt med blogginga mi for tida, men her har dere noen bilder fra siste del av ferien min i Tanzania. Vi hadde fem overnattinger på Tamarind Beach Hotel i Uroa på Zanzibar, med bungalow rett ved stranden og utsikt utover det indiske hav.


Tanzania Zanzibar

I tillegg til deilige avslappende dager på den kritthvite stranden og ved bassenget, var vi også på noen utflukter. Vi hadde en formiddag på krydderfarm, hvor vi fikk se hvordan både kjente og ukjente krydder vokser. Og hjelperen til guiden vår klatret til topps i en palme for å hente kokosnøtter til oss, og lagde blant annet smykke, veske og prinsessekrone av palmeblader. Etterpå reiste vi inntil Stone Town for å kikke.

Vi hadde også en morgen med delfinsafari. Det var fantastisk å se ville delfiner svømme så nært oss. Noen var også så heldig å fikk tatt på en delfin.

Tanzania Zanzibar delfin safari

9 kommentarer:

  1. Det ser herlig ut, nydelige bilder, nyt resten av ferien din!

    SvarSlett
  2. Det må ha vært en herlig ferie,etter bildene å bedømme.Nydelig:o)

    SvarSlett
  3. Ååååååå så heldig du er, høres og ser helt fantastisk ut.
    Klem,M

    SvarSlett
  4. Lånte bildet av perlehjertet igjen, gikk utifra at det var i orden, siden du har sagt ja før!
    Mistet det når jeg fikk ny mal skjønner du!
    Klem igjen, M!

    SvarSlett
  5. Hei hei, og tusen takk for hyggelige kommentarer i bloggen min. Jeg blir like glad hver gang :-)

    For en flott blogg du har, og denne ferien ser jo ut til å være selve drømmen av en ferie! Herlige bilder :-)

    Jeg ønsker deg en super lørdag! :-)

    SvarSlett
  6. herliland så deilig dette så ut.
    Skulle gjerne vært der en tur..

    SvarSlett
  7. AFRICA is paradise.. thats why they wage war there...

    SvarSlett
  8. Vilken härlig blogg du har! Jag njuter!

    Titta in på min blogg så kan du passa på att TÄVLA :-)

    Ha det Bra!

    SvarSlett
  9. Åååå for en herlig og spennende tur du har hatt! DEN kritthvite stranda. Må da nesten føles som å komme til Paradis.. :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...