lørdag 18. oktober 2008

Karibu Tanzania!

Jeg kom hjem fra ferie for et par dager siden etter å ha hatt to fantastiske uker i Tanzania!! :) Jeg har sett og opplevd masse spennende, og kommer helt sikkert til å reise tilbake dit.

Jeg skal ta turen rundt til dere etterhvert, men lever fortsatt etter "African time" så det kan ta litt tid... ;)

Vi fikk med oss bryllupsfest på Mikenge beach, safari med bil og båt i Selous Game Reserve, et ufrivillig opphold i en øde landsby pga bilproblemer, Stone Town og Mercury Bar på Zanzibar, strand, tremarked og Slipway i Dar es Salaam, og jeg har blitt kjent med mange fantastiske mennesker.

Jangwani Seabreeze Resort ligger på Mbezi beach like nord for Dar es Salaam. Her hadde vi første og siste natt og en midt i. Neste gang blir det helt sikkert flere netter her.

021020081305 1

Det var skolefri på grunn av Id (avslutning av Ramadan) når vi kom, så det var mye folk både på stranden og i restauranten.

0810140264 1

Solnedgang fra Slipway

0810120243

Søte små firfisler finner man overalt. Gode venner som spiser mygg og andre insekter.

0810120247 2

Vi hadde bare et par dager på Zanzibar. Den første kvelden var vi i Forodhani Gardens, byens matmarked. Her finner du masse spennende og billig mat, men guiden vår anbefalte oss å ikke spise her. Så vi tok turen til Mercury Bar (oppkalt etter Freddie Mecury som ble født her).

Dagen etter gikk vi rundt i de smale gatene i gamle byen, Stone Town, med små butikker tett i tett.

0810120249 1

Hotellet vi bodde på, Mtoni Marine, like utenfor Zanzibar by var fantastisk! Her vil jeg bo igjen!

Fortsettelse følger...

1. Oi så spennende og gøy! :)
    Velkommen hjem fra fin ferie Stine.
    Jeg har ei svigerinne som var i Tanzania for snart 2 år siden.
    Og etter alt hun fortalte, så vet jeg at det er ett fint ferieland.
    Flotte bilder her fra din tur.

Kos deg vel hjemme og ha ei god helg. :)

2. Ser ut som dere har hatt en flott ferie. Gleder meg til å høre mer om det senere.
    Fint å reise steder der ikke alle andre reiser.
    Ha ei flott helg :)

3. Å, det vil vi vite mer om! Ser kjempe, kjempefint ut! Tok dere bare fly ned, eller er det chartertur? Så ut som et perfekt sted!

4. Heisann

Høres ut som en spennende tur. Har også lyst å reise til Afrika, aldri vert der.

Ha en fin lørdag :)

5. Åh, dette hørtes både spennende, eksotisk, fantastisk og skummelt ut!;-) Noe annet enn sydenturen vi håper å få tatt om et par mnds tid...;-) Ha en fin uke! Klem B:-)

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...