mandag 27. april 2015

Sunn grillmat: Laks i folie og mangosalsa


For et nydelig vær vi har hatt i det siste! Våren og solen nytes utendørs, både på verandaen, i skogen og på kafé. Forrige søndag var vi en stor gjeng som samlet oss til tur. Vi møttes i Hellevika i Søgne og gikk rundt Donevann via Svensheia. Utsikten derfra er fantastisk!
Vi fikk noen nysgjerrige blikk, der vi gikk 24 personer på lang, lang rekke... Jeg liker å være ute i naturen, og sammen med andre turglade, blir det enda bedre.



Etter turen hadde vi planlagt grilling i Hellevika. Der er det tilrettelagt med benker og griller, så det er bare å ta med grillkull og grillmat. De fleste hadde gjort det enkelt med pølser med brød eller lompe, så jeg skilte meg litt ut... Jeg hadde lyst på noe annet enn pølser, så gikk for laks, siden jeg liker det så godt. Laks i folie sammen med grønnsaker er veldig enkelt og godt å grille. I tillegg laget jeg en mangosalsa og en grønnsalat. Dette kommer jeg nok til å lage flere ganger. Sunn og god grillmat :-)



Laksepakke
En klatt smør
Løk
Tomat
Vårløk
Paprika
Laksefilet
Fiskekrydder

Mangosalsa
Mango
Tomat
Løk
Vårløk
Chili
Koriander


1 kommentar:

  1. mmm...det så utrolig fristende ut :)
    Det skal jeg prøve:)

    Ønsker deg en finfin dag!

    Klem trude

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...