fredag 25. mars 2016

Saftige proteinrundstykker


Disse rundstykkene er enkle og raske å lage. De er sunne og mettende, og i tillegg er de veldig gode :-) Jeg hadde ikke så mye cottage cheese, så lage kun en halv porsjon i dag.

Ingredienser:
4 egg
1 stor boks cottage cheese
litt salt
2 ts bakepulver
400 g havregryn


Ha egg, cottage cheese, salt og bakepulver i en bolle, og bland med stavmikser til klumpene i cottage cheesen er borte. I dag hadde jeg også litt tørka urter oppi.
Tilsett havregryn og bland videre med stavmikseren. Form til rundstykker i ønska størrelse, og legg på stekebrett. Jeg får ca 10 stk av denne oppskriften.

Stekes på varmluft midt i ovnen på 200 grader i ca 20 minutter.
 






 

2 kommentarer:

  1. Ser godt ut. Hvordan er det å fryse el oppbevare disse?
    Aller best ferske?

    SvarSlett
  2. @Fjordheim: De kan fryses, eller spises dagen etter du har laga dem, men de er best ferske.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...