lørdag 31. mai 2008

Jentekveld med pastasalat

Koselig besøk av venninner på verandaen, nydelig vær, god mat og hvitvin. Det var en kjempe fin kveld i går!
Jeg serverte pastasalat med kylling, baguetter og dressing. Kjempe godt!


Oppskriften fant jeg på egg.no.
Jeg liker ikke oliven, så de droppa jeg. Og så brukte jeg en bunt med vårløk.
Dressingen til å dyppe brødet i lagde jeg av rømme og gresk dressing mix fra Knorr.

Ingredienser:
300 g pastaskjell
1 glass pesto
ca. 15 stk. grønne oliven
1 bunt frisk grønn asparges
2 stk. vårløk
ca. 2 ss frisk basilikum
3 stk. stekt kyllingfilet eller grillet kylling

Fremgangsmåte:
Kok pasta etter anvisning på pakken. La den renne av og bland med et lite glass pesto.
Kok asparges noen minutter i lettsaltet vann og la dem renne av og avkjøl.
Stek kyllingfileter til de er gjennomstekte, ha på salt og pepper, og avkjøl.
Bland alt i salaten sammen med klippede basilikumblader, vårløk, kyllingbiter og oliven.
Server salaten med brød.

6 kommentarer:

  1. så fristende!! pog så koselig med jentekveld!- Hadde det på bursdagen min i uka ;O)
    Tagget deg.

    %O)

    SvarSlett
  2. Åh, det så kjempegodt ut! Jeg liker veldig godt pastasalater, har selv en favoritt med bl.a. tomatpesto, ruccola og soltørkede tomater, mmmm...
    Ble nesten sulten jeg nå! Klem B:-)

    SvarSlett
  3. Hei Stine!! Takk for koselig kommentar på bloggen min og hyggelig å hilse på deg :)

    Jeg er solbrent så det holder! Au au au! Nå har jeg blitt behørig smurt på ryggen med kjøleskapskald after sun så jeg håper det skal gå bra i natt!

    Sykkeltur i dag hørtes deilig ut. Mannen min var på sjøen med båten, mens jeg lå og slappa av på land. Jeg blir så sjøsjuk bare :/

    Pastasalat er kjempegodt, jeg kan spise salat til middag hver dag nå når det er varmt. Ang. oliven så synes jeg du bør prøve sorte oliven uten sten. For eks kan du lære deg å like de ved å bare ta noen få og så hakke de opp litt. Sånn begynte jeg å like de, både sorte og grønne. Det er i grunn bare en vanesak tror jeg :)

    Kos deg videre i kveld!

    SvarSlett
  4. Elsker pastasalat, tusen takk for tips! :)

    SvarSlett
  5. fant denne nå, ser innlegget er gammelt, men veldig aktuelt. Skal prøves nå, er jo sommermat, med foccachia og hvitvin :) Takk for oppskriften.
    mvh Tone

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...