fredag 31. juli 2009

Vindu med utsikt

Grønn gledeFoto: Agnete Bjelland Tjøm/NRK

I tirsdagens Grønn glede hadde gartner Tom Hvål og programleder Mette Stensholt Schau en kjempe god idé for å brekke opp en lang kjedelig vegg i hagen.

De hang opp et gammelt vindu på veggen, med slitte og rustne gamle pyntegjenstander i vinduskarmen. Og for å lage utsikt er det satt opp speil på innsiden.
Over vinduet har de montert en gardinstang med hyssingtråder som erteblomstene kan klatre oppover og lage nydelige gardiner.

En god idé for dere med hager?
Her kan du se hvordan de gjorde det: Grønn glede

5 kommentarer:

  1. Jeg så og det programmet og både jeg og min mann har lagt dette vinduet på minne ;)
    lekkert..

    Klem,kari

    SvarSlett
  2. Så lur Idè Stine! Den skal jeg huske på... har et gammelt vindu som vi har satt speil i for mange år siden, og brukte inne, men det passer liksom ikke lenger i stilen til det nye huset, men ute - der skal jeg absolutt lete etter en fin plass vi kan bruke det :) Klem Beppe

    SvarSlett
  3. t var skikkelig smart,og rålekkert var det også.Takk for at du videresendte den ideen.
    Ha ei riktig god helg:o))

    SvarSlett
  4. Hei;o)
    Så koselig at du ville være med i konkurransen min;o) Nå er det ikke lenge før jeg trekker, er rimelig spendt jeg også;o)
    Linda;o)

    SvarSlett
  5. Hei hei!

    Så koselig blogg du har!

    Veldig hyggelig at du vil være med på konkurransen min (",)

    Ha en riktig fin mandag videre.

    Klemmer fra
    *A*

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...