lørdag 9. januar 2010

Time for tea

Jumbokopp

Det var 14 minusgrader da jeg sto opp i dag. Det fristet ikke mye å gå ut. Isteden fant jeg frem min lyseblå jumbokopp, og fylte den med rykende varm tranebærte. Mmm... deilig!
Koppene kjøpte jeg til halvpris i høst en gang, og teen fikk jeg i julegave sammen med mandler med hvit sjokolade. Mandlene var kjempe gode, kanskje et tips til de som lager godteri selv.


Bildet er lånt av klikk.no

Tea Party
I had a little tea party, this afternoon at three
Twas very small, three guests in all, I, Myself, and Me
Myself ate up the sandwhiches, while I drank up the tea
Twas also I who ate the pie and passed the cake to me!
Jessica Nelson North


Jeg har forresten vunnet en konkurranse hos Fotoverden. Nina kåret beste mobilfoto, og jeg vant med bilde nr 3 i innlegget under.
Premien er Lydboken "KUREN" av Mo Hayder fra lydbokforlaget.

18 kommentarer:

  1. Tranebærte hørtes spennende ut,tror jeg må prøve det. For ikke å snakke om mandlene. Jeg pleier å kjøpe noen i Mandal som er dyppet i vanlig sjokolade og har melis utenpå..absolutt det beste som finn.
    Ha en fin dag.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  2. Grattis med vinnerbilde..blir jo så fine de mobilbildene dine.:-) skjønner godt du følte mer for en kopp te inne en tur ut i dag..her var det 27, 2 kalde når jeg stod opp...fant fram min jumbokopp og laget kakao...på helmelk..ikke ofte det er i huset, men med tanke på kako ble det handlet inn..-) Kos deg inne :-)

    SvarSlett
  3. Heisann Stine, innom deg for å ønske deg en deilig dag.
    Herlig med te - elsker det selv.
    Og grattis med vinnerbildet - synes du tar flotte bilder.
    Kos deg inne.
    Klem fra Helen

    SvarSlett
  4. Så herlig dikt om tetid <3 og gratulerer så mye med vinnerbildet!

    Håper du får en fin helg,
    klem, I

    SvarSlett
  5. Hei Stine!Så morro at du vant,det var jo så vakre bilder.Nydelig tea kopper og flotte linjer i dikte.God søndag!

    SvarSlett
  6. Hei og takk for kommentar :) Koselig blogg du har :)
    Ja, det er jeg som har malt bildet :)

    Ha en fin uke du også:)
    Klem Silje

    SvarSlett
  7. Kjempefint vinnerbilde :-) Gratulerer

    SvarSlett
  8. Te smakar godt på kalde dagar og i fine koppar blir det ekstra godt :)

    Gratulerer med vinnarbildet :)

    Ønskjer deg ei fin veke :)

    SvarSlett
  9. Tusen takk for koslege kommmentar på sida mi:) Så fine bilder du tar:) skikkleg stemningsfull blogg!
    Ha ein fin dag:)

    SvarSlett
  10. Hei:)
    Takk for koselig hilsen på bloggen min:)
    Likte disse tekoppene dine veldig:)
    Ingenting er som en god kopp te når det er kaldt ute:)
    Herlig blogg du har. Håper det er greit at jeg legger link til din blogg.
    Gratulerer med vinnerbildet også!!
    Klem

    SvarSlett
  11. Glemte å si, at jeg har laget Foccasian din flere ganger:) Såå, med andre ord, jeg har besøkt bloggen din mange ganger;)

    SvarSlett
  12. Grattis med vinnerbildet:)
    Ja..det er sant en skal jo leve i nuet...men jeg er nok ikke noe vintermenneske:(
    Så da blir det at en drømmer litt om lysere lettere varmere tider:)
    kos deg
    goeKlemmer

    SvarSlett
  13. Hei Stine.

    Tusen takk for superhyggelig kommentar. Det gjorde dagen min enda litt bedre.

    Ha en kjempefin kveld og uke.
    Klem stine

    SvarSlett
  14. Herlig!
    Velsmakende lykke i en jumbokopp.
    MMMMMMMMMM.....!!! :)))))

    SvarSlett
  15. ..Åååhh så flotte kopper - uhmm deilig med en varm deilig tekopp i kulda!!

    Ha en knall tirsdag!

    KlemKKann

    SvarSlett
  16. Ja den kjolen liker jeg også.:-) mye søtt og fint.:-) vi får drømme oss litt bort..-)

    SvarSlett
  17. Hei Stine.
    Verdig vinner må jeg si. Utrolig flott bilde.
    Du får glede deg til lydboka kommer og nyte en ny kopp te, mens du lytter til den

    Marianne

    SvarSlett
  18. Hmm, tranebær te skal være godt for så mangt ;)

    Grattis med bilde nr tre under her, så flott !

    Kos deg videre Stine!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...