mandag 19. oktober 2009

Tanzania: Mikumi

Det er ikke lett å bestemme hva jeg skal fortelle og hvilke bilder jeg skal vise fra ferien min. Men jeg har valgt ut noe som jeg vil vise i de neste innleggene mine.Jeg håper noen av dere vil la seg friste til å prøve Tanzania som neste reisemål.

Vi booket reisen vår vi Paka Adventures. Firmaet drives av et norskt par som bor i Dar es Salaam (fredfullt tilfluktsted), og de er flinke til å skreddersy ferien slik du vil ha den.

Se opp for elefanterVi startet ferien med safari i Mikumi National Park, den fjerde største parken i Tanzania. Vi bodde i Angalia (=”se på” på swahili), en helt ny teltcamp som ligger mellom landsbyen Mikumi og inngangen til parken. Angalia har romslige telt med flotte bad, og kjempefin bar og spiseplass.


Eieren av campen tok oss med på en lokal pub i landsbyen en kveld. Ut av “hullet i veggen” kom de bærende med stoler og bord for å gjøre plass til alle. Vi hadde en kjempe koselig kveld!

Mikumi Camp Angalia og lokal pub

Vi bodde på Angalia i fem netter, og hadde flere flotte turer i nasjonalparken, både formiddag- og ettermiddagsturer. Vi så mange dyr, og en del av dem ser du på bildene under.

Safari i Mikumi

9 kommentarer:

  1. For en flott opplevelse det må være med en slik tur. Så helt anderledes enn her på berget.
    Ønsker deg en god kveld :)

    SvarSlett
  2. Du har nok sikkert hatt en fantastisk tur med mange opplevelser. Helt annerledes enn mine ferier. Koselig at du skriver og viser oss bilder fra turen. Takk for at du deler!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for at du deler dine flotte opplevelser. Så absolutt fristende ut.

    SvarSlett
  4. Vilken fantastisk resa. Det måste ha varit en verklig upplevelse.
    Tack för att du visar så fina bilder.
    Ha det gott
    Gunilla

    SvarSlett
  5. Må ha vore ei fantastisk oppleving dette :)
    Flotte bilde!

    SvarSlett
  6. Wow! Så fina bilder du lagt ut - det måste ha varit en fantastisk resa! Själv älskar jag att resa, men har aldrig varit på Safari i Afrika. Kanske en dag...

    Och för en vacker blogg du har... Hit kommer jag gärna igen!

    Ha en fin tisdag - kram Joy

    SvarSlett
  7. Spennende og flott "reisebrev" gjennom dine flotte bilder! :)

    SvarSlett
  8. wow!
    Afrika er et reisemål jeg drømmer om.Så flotte bilder og fine collager!

    SvarSlett
  9. Å du og du, for en bereist dame du er! Det var spennende å se bildene, og sikkert enda mer spennende å være der! Vakkert land og vakre dyr! Takk for titten, har sett alle sammen nå :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...