lørdag 20. august 2011

Finn Schjöll & Frøken Forhåpning


Denne flotte vasen fikk jeg av foreldrene mine til jul i fjor. Den er designet av Maud Gjeruldsen Bugge i samarbeid med blomsterdekoratør Finn Schjöll. De har utviklet en vakker serie med vaser og tilhørende lyslykter.

Jeg liker både vasen og de søte telysestakene kjempe godt! Vasen har jeg brukt til både orkidéer og til avskårne roser. Den passer like fint til begge deler.

Du kan se alle produktene hos


Ønsker alle sammen en deilig helg!

Edit: 
Jeg oppdaget plutselig at fristen for å være med i utfordringen Frøken Rose er i kveld. Jeg har ikke tid til å lage et nytt innlegg med nye bilder, så derfor er den gule skjønnheten i Finn Schjöll vasen, min kandidat. Jeg kaller henne Frøken Forhåpning.

"Den gule rosen står for forhåpninger: jeg håper at kjærligheten mellom oss skal vare evig"
Sitat fra s. 56 i følgende bok:
Si det med blomster / Lotta Dimitriou, Ulf Schenkmanis ; oversatt av
Anna Ramskov Laursen.

De andre kandidatene finner du her.

6 kommentarer:

  1. Så nydelig en rose.
    Fin vase også :)
    Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  2. Gule roser er min favoritt! Liker vasen til Finn Schøll jeg også, men har ennå ikke falt for fristelsen.

    God helg :o)

    SvarSlett
  3. Nydelig vase - har den sjøl! Fikk den av mannen min på en valentines dag for noen år siden, og er veldig glad i den.
    Klem

    SvarSlett
  4. Skjønne bilde :)
    Ønker meg ein sånn vase sjølv:)

    SvarSlett
  5. Fin blogg du har med nydelige bilder! Koselig at du ville være med på min Give Away :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...