søndag 7. august 2011

Sushi: Sashimi av Salma



I går hadde jeg Sashimi til middag. Det var første gangen jeg har laget det hjemme, men jeg kommer helt sikkert til å lage det igjen. Enkelt, raskt og veldig godt!

Jeg er veldig glad i laks, så laget Sashimien av . Den er trygg å spise som den er og man slipper ekstra tilberedning.


Jeg ristet sesamfrø lett i en tørr panne og rullet laksestykket i frøene etterpå. Deretter skar jeg fisken i skiver og danderte på en tallerken.


Som tilbehør hadde jeg strimlet gulrot, avokado i skiver, syltet ingefær, vårløk og wasabi. Sausen laget jeg av soyasaus, lime, hvitløk, chili og flytende honning.




Hvis du har gode og enkle oppskrifter på Sashimi eller andre sushi-retter, så skriv dem gjerne i kommentarfeltet :)

Ha en flott søndag!

7 kommentarer:

  1. Åh sashimien ser fantastisk ut. Jeg fikk lyst på det selv, får se til uken ;)

    Bloggen din ser ut til å inneholde mye av det samme som min og dermed mye av det jeg liker å lese om. Jeg legger meg derfor til som følger.

    Ha en aldeles herlig søndag!
    Klem Karina

    SvarSlett
  2. Mmmm, dette så godt ut!
    Har aldri prøvd det selv,men dette så ikke alt for vanskelig ut.

    Klem Lykkeliten

    SvarSlett
  3. Mmmmm, dette så og hørtes helt fantastisk ut!!! Jeg har vært litt sånn neeeei, sushi... men nå har jeg fått litt dilla! Er jo så godt!
    Kjekt at du ville være med på blogglotteri hos meg, så får vi se hvor mange lodd det blir ;)
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  4. Så deilig ut Stine! ...gaffel? Hehe, neida....
    Klem

    SvarSlett
  5. Hei :-)

    Takk for at du minnet meg på trekningen :-)
    med sommerferie og fri - hadde jeg helt glemt det :-)
    Så tusen takk :-)
    ( nå har jeg trekt en vinner for juli )
    :-)

    SvarSlett
  6. Du kan prøve å bytte ut flytende honning med Rose´s Lime. Det gjøres på flere sushi resturanter. Du kan også ha fersk tunsfisk som tilbehør for å få litt variasjon i fisken ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...