søndag 28. august 2011

Enkel middag - kylling og brokkoli

Trenger du et middagstips? Prøv denne da vel :)


Jeg hadde ikke noen oppskrift, men blandet sammen det jeg hadde lyst på :-)

1pk salatkylling (kan vel så gjerne bruke grillet kylling eller stekte fileter)
1 brokkoli
1 rødløk
1 kinesisk hvitløk
1/2 rød chili
1 boks
1/3 l kremfløte (evnt matfløte)
Litt melk
Krydder
Raspet ost

Del kylling, brokkoli, rødløk, hvitløk og chili i passende biter og legg alt i en ildfast form.
Fordel smøreosten  i klatter oppå.
Krydre med ønsket krydder og hell over fløten og evnt litt melk.
Blandes godt

Stekes i ovnen på 225 grader i ca 30 minutter. Rør rundt i formen etter ca halvgått tid og strø over raspet ost.

Serveres som den er eller med godt brød og en salat til.
Deilig og enkel middag som kan varieres i del uendelige...

9 kommentarer:

  1. Helt super mat! Jeg lager ofte lignende ovnsrett, men uten chili. Enkel og god mat.

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. Det var oppskrifta fom førte meg hit, den må prøves! Men no ser eg at du har veldig flott design på bloggen din. Eg interessert i å vite korleis du har laga til headeren og ramma rundt dei bilda og bilda nede i bloggen. Er det et spes program du bruker??

    SvarSlett
  3. Åh, den oppskriften må prøves :)
    Takk for kommentar på bloggen min, måtte jo innom hos deg og!
    Så spennende med det fotoprosjektet du skrev om i innlegget under her, det må jeg også sjekke ut :)

    Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  4. Her er fantasien i orden skjønner jeg....jammen flink til å finne på noe snacks :) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Nammis! Dette ser jo både enkelt og veldig veldig godt ut! Skal absolutt testes :)

    Ha en toppers mandagskveld!
    Signe

    SvarSlett
  6. Dette så deilig ut!!!
    Har du aldri smakt komper? Kanskje jeg må invitere deg en dag? Bor jo ikke SÅ langt unna :) Får prøve meg på x/52 igjen...

    SvarSlett
  7. ...må bare vente på ny utfordring...

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...