torsdag 5. februar 2009

Tinas Mat

For et par dager siden så jeg på Tinas Mat på tv. Der laget Tina Nordström fiskeruller med sopp og salat med poteter og egg, og jeg tenkte at jeg skulle prøve det samme. Det ble veldig godt, og jeg følte meg veldig sunn som spiste fisk til middag ;)

fiskeruller med sopp og salat med poteter og egg


Jeg forandra oppskriften litt... Endret til 2 porsjoner, la til chili (jeg har hvitløk og chili i nesten alt jeg lager) og droppet dressingen siden jeg ikke er så glad i sennep.

300 g rødspette fileter
1/2 liter champignon
1/2 grønn squash
1/2 gul løk
2 hvitløksfedd
1 rød chili
olivenolje
presset sitron
salt og pepper
fiskekrydder (fra i Søgne)
smør til stekning

Salat:
1 kokt egg
6 små kokte poteter
1/2 gul løk
1/2 hode friséesalat
smør og olje til steking

Riv squash på rivjern, og del soppen i biter.
Brun den sammen med squash, og tilsett hakket hvitløk, løk og chili. Salt og pepper.

Legg grønnsakene i bunnen av en ildfastform.
Dryss salt, pepper og fiskekrydder på fisken og press sitronsaft over. Rull hver filèt sammen.
Legg fisken oppå grønnsakene, og drypp over olje.
Settes i ovnen i ca 20 minutter.

Hakk egget og del potetene. Grovhakk løk. Brun poteter og løk i smør og olje. Dryss over salt og pepper. Sett potetene til side og bland ned det hakkede egget.
Fordel salat i 2 dype skåler og legg potetblanding oppå.

fiskeruller med sopp og salat med poteter og egg


Nå skal jeg straks rigge meg til foran tven igjen, denne gangen for å se Tid for Hjem :) Ha en fin kveld!

4 kommentarer:

  1. Takk for oppskriften. Alltid godt å få noen spennede fiskeretter. Syns det kan bli litt kjedelig å ha kokt og stekt fiks hver gang en skal ha fisk. Så denne skal opp på neste måneds menyliste, kanskje jeg bytterut en fiskemiddag i neste uke med den også.
    Stua de pusset opp i kveld ble flott.
    Ha en flott kveld :)

    SvarSlett
  2. Hm,endelig en spennende oppskrift på fisk....den må jeg prøve...Takk for oppskriften...

    SvarSlett
  3. Nei her var det jammen trivelig !!
    Og den oppskriften...mmmmm den skal jeg definitivt prøv !!
    Tusen takk for at du delte.

    SvarSlett
  4. Nam-nam,så deilig ut det der.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...