fredag 5. juni 2009

Avkjølende og sunt i sommervarmen

Smoothie er en tyktflytende og forfriskende drikk som er laget av most, hel frukt eller bær, isbiter og evt. litt yoghurt. I tillegg til at det er godt, er det sunt siden det innholder fruktkjøtt og fiber.


Hva med en Powersmoothie til frokost?
3 dl yoghurt naturell
2 dl lettmelk
1 stk banan
2 dl frosne bjørnebær
2 dl frosne bringebær
2 ts melis

Bland alt i mikseren og kjør til en glatt masse. Smak til med melis og server umiddelbart. Har du friske bjørnebær og/eller bringebær, så er det ekstra godt å servere til.


frukt.no finner du masse gode tips og oppskrifter på smoothies.


http://www.klikk.no/mat/drikke/article267073.ece

11 kommentarer:

  1. Smoothies er så godt og sunt!
    Barna er kjempeglad i det også!
    Vi har klart å ødelegge smoothie maskinen vår så vi må nok invistere i en ny.

    Ha en super helg!

    Klem fra Linda

    SvarSlett
  2. Nammmmmmm!!
    Jeg har investert i en smootiemaker....men alt den har blitt brukt til så langt er sjokolade milkshake....kremt...
    He en fin fredag!!
    Klem!!

    SvarSlett
  3. Så deilig ! Smoothies har blitt en slager hos ungene mine siste ukene ;-) nå er det fjorårets bær fr frysen som fortæres :-D

    Skal prøve oppskriften din !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  4. Det så nydelig ut,friskt og godt.
    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  5. Smoothies er super populært her i huset også.Barna elsker det også er det friskt og litt mettende samtidig.Kjempe deilig og greit at man i grunn kan mikse slik man selv vil.

    SvarSlett
  6. Smoothi er godt. Når jeg lager det her blir det jubel.
    Ønsker deg ei stålende helg :)

    SvarSlett
  7. Mmmm - denne så deilig ut! Ha en fin helg!

    SvarSlett
  8. Jeg elsker smoothi, lager ofte det i min blender.
    Ha en strålende helg.

    SvarSlett
  9. Nam, nam!! Du får invitere til en sånnen, så kanskje det blir litt fortgang i leveringen av langpanna. Uff, dårlig samvittigheten ruger. Håper du hadde en fin tur til Skagen ;D

    SvarSlett
  10. Smoothies er kjempegodt! Lager det flere ganger pr uke.. Sunt også! Jeg klarer ikke la være å stadig blande for mye i ;) Men jeg skal prøve den du har skrevet ned her! Takk! :)

    SvarSlett
  11. Den så god ut =) Så koselig blogg du har!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...