søndag 14. juni 2009

Gulltråd

Livet er som en billedvev
ulike farger for glede og strev

Triste grå toner der bakken var lang
røde og gule for lykkelig sang

Grønt for et håp og en drøm som ble sann
Blått for en hemmelig sorg og et savn

Rosa for sødmefylt ungt svermeri
Lilla for kunstnerisk sterk energi

Brunt er for arbeid, for krav og for plikt
Pasteller for kloke og vakre små dikt

Svart er for hatet, for angst og for vrede
Oransje for en grenseløs solnedgangsglede

I gull og i sølv - noen tynne små tråder
vitner om stunder der harmoni råder

En gulltråd vever jeg her nå i kveld
og smiler forsiktig fornøyd for meg selv

av kayleigh

Livets billedvev

Når jeg ser tilbake på min billedvev den siste tiden, er det grått, blått, brunt og sort som dominerer, men heldigvis finner jeg noen tråder av gult, rødt og gull innimellom. Jeg håper at mitt teppe blir mer fargerikt fremover…

Hvordan ser din billedvev ut?

6 kommentarer:

  1. Dessverre dominerer gråtoner, brunt og pastaller for tiden. Men jeg håper snart at oransje og gull/sølv vil blande seg i billedveven min. Om kun 3 uker reiser jeg til mitt jordiske paradis og da blir det nok en mangefarget billedvev!

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. Ja det har nok vært mange mørke fargen i den veven ei god stund. Men dei må jo også til for å fremheve de lys fargene. Ellers blir det litt for blast. Slik er bare livet.
    Håper det blir mange lyse farger i veven din i uka som kommer.
    Ønsker deg ei riktig god uke :)

    SvarSlett
  3. Så flott et dikt! :) Mitt teppe er nok av alle livets farger, vil jeg tro :) Men jeg søker det positive. Viktig å øyne det store i det små :)

    SvarSlett
  4. Takk for koselig kommentar på bloggen min! Titter innom din, og følger deg gjerne. for en skjønn blogg! :)
    klem, cecilie

    SvarSlett
  5. Nydelig innlegg med fint dikt og vakkert bilde.
    Jeg er en evig optimist,så jeg tvinner inn litt farger uansett jeg.Regner med dagene skal være i de fleste nyanser,selv om det av og til kan virke som de dystre fargene tar litt overhånd.Men sånn er det vel med de fleste.
    God og fargeglad helg til deg.

    SvarSlett
  6. Hei hei. For et flott dikt. Leste ett lignende en gang, som hete livsveven.
    Ha en fin dag.
    Klæm fra Susanne

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...